پیشرفت در نزدیکی فکرها ست

گزارشی از جلسه پنجم...

يكشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۶، ۰۲:۰۳ ب.ظ

Trello مدیریت پروژه ها به خصوص اگر به صورت گروهی انجام شوند کار بسیار دشواری است. اینکه بتوانیم کارها را بین اعضای گروه هماهنگ کنیم و طبق یک برنامه معین پیش برویم خودش می تواند به یک مشکل بزرگ تبدیل شود. بدون وجود چنین مدیریتی ممکن است ناهماهنگی هایی به وجود بیاید که در نهایت از کیفیت نتایج کاری می کاهد. به همین دلیل است که نرم افزار ها و سرویس هایی برای مدیریت پروژه به وجود امدند تا مشکلاتی از این دست را حل کنند و کار را برای گروه ساده تر کنند. یکی از همین سرویس ها Trello نام دارد. یک نرم افزار تحت وب است که می توانیم به کمک ان هر چیزی را که بخواهیم به سادگی مدیریت کنیم فقط کافی است وارد وب سایت Trello شویم و شروع به مدیریت کار ها و ایده های خود کنیم.


Trello  به طور کلی از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: بوردها، لیست ها و کارت ها

بورد ها: اولین و اصلی ترین بخش هستند. وقتی وارد ان می شویم و یک حساب کاربری ایجاد می کنیم، ابتدا باید یک بورد برای خود در نظر بگیریم.
لیست ها: به همان ستون هایی گفته می شود که قرار است کارت ها را در خود طبقه بندی کنند.
کارت ها: زیر هر کدام از لیست ها گزینه ی Add a card وجو دارد از این طریق کارت ها رو اضافه میکنیم و نامی برای انها انتخاب می کنیم و می توانیم توضیحات بیشتری برای ان در نظر بگیریم.


پس از این هم به یک نرم افزار دیگر به نام zotero پرداختیم که می توان از آن برای سازمان دهی یافته های علمی استفاده کرد و هم چنین میتوانیم اسنادی را به حالت PDF در آن ذخیره کرد با این حالت
میتوانیم تمامی اسناد و سایت های بازدید شده را برای همیشه حفظ کنیم.
از چهار کاربرد مهم آن باید به این نکات اشاره کرد که:
1.اشتراک اسناد با دیگران
2.رفرنس دادن اسناد
3.جمع آوری آنها
4.مدیریت و دسترسی همیشگی
و در آخر هم با one note آشنا شدیم که این نرم افزار هم بسیار مهم در بخش نگهداری یادداشت های شخصی است.
  • ملیکا بیگی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی